Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Zie je me wel ? : motiveren van begaafde leerlingen in het VWO
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033480829 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De leerling die de hooggespannen verwachtingen maar niet waarmaakt is in het onderwijs een bekend fenomeen. Begaafde leerlingen hebben vaak een extra duwtje nodig. Zodra aandacht wordt besteed aan hun bijzondere talenten, autonomie en creativiteit, kunnen zij zich ontwikkelen tot gelukkige leerlingen. In dit boek worden drie projecten beschreven: het verbredingsproject, het POP-project (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) en het TOP-project (Toekomstgericht Ontwikkelings Plan). Doel van het verbredingsproject is het verbreden van kennis van leerlingen die meer kunnen en meer willen dan de gemiddelde leerling. Het POP-project is een methode om onderpresterende begaafde leerlingen tot en met de derde klas te motiveren. In het TOP-project tenslotte helpen onderpresteerders vanaf de vierde klas elkaar om motivatie voor het schoolse leren te ontwikkelen. Vanaf dan moet er weer gepresteerd, gepland, zelfstandig geleerd worden. (Bron: covertekst)


Book
Nieuwe spelletjes van 3 minuten om kinderen te motiveren : korte spelletjes en activiteiten voor kinderen van 6-12 jaar
Authors: ---
ISBN: 9789088401237 9088401233 Year: 2015 Publisher: Katwijk Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De opvolger van onze spelletjes-bestseller, met 100 nieuwe korte spelletjes om kinderen te activeren en te motiveren. Deze nieuwe bundel bevat korte motivatiespelletjes om leerlingen te boeien, hen weer terug bij de les te halen en om de schooldag een stuk leuker te maken. Ze helpen bij het oplossen van negatieve situaties, bevorderen leerling-participatie en zorgen voor plezier in het leren.Er zijn talloze momenten tijdens een les dat de aandacht van de leerlingen wegzakt. Beter dan vermaningen of straf werkt dan het inzetten van een van deze spelletjes: ook midden in de les!Het resultaat lijkt soms op magie: onmiddellijk na het spelsignaal is de concentratie van de kinderen weer op de docent gericht, het spel trekt alle aandacht, en na de korte onderbreking hebben de leerlingen minder moeite om bij de les te blijven. Naast de bestaande categorieën uit het eerste boek bevat deze bundel een nieuwe categorie: Spelletjes van vandaag en morgen. Hierbij wordt voor het eerst digitale communicatieapparatuur met internet gebruikt, zoals computers, tablets, iPads, smart phones, notebooks e.d.


Book
Kinderen en... hun manieren van leren : motivatie in de klas
Author:
ISBN: 9789057883118 Year: 2011 Publisher: Amersfoort Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De serie Kinderen en hun manieren van leren is ontwikkeld om leraren te ondersteunen bij het aanbod van diverse manieren van leren. De insteek is vooral praktisch met veel voorbeelden uit de praktijk, checklists en modellen. In dit deel staat motivatie van leerlingen en de aanpak van motivatieproblemen centraal. Na een theoretische inleiding wordt uitgelegd wat een leraar in de klas kan doen om zijn leerlingen te motiveren. In het laatste hoofdstuk wordt leren motiveren behandeld. Leren motiveren is een onderdeel van leren leren, m.a.w. als (levenslange) leerling leren hoe je het leren zo goed mogelijk aanpakt en hoe je jezelf kan motiveren.


Book
Kinderen en... hun manieren van leren : differentiatie in de klas
Authors: ---
ISBN: 9789057883040 Year: 2010 Publisher: Amersfoort Kwint'essens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt specifieke ideeën, strategieën en modellen voor differentiatie in groepen met verschillende leerniveaus. De bedoeling is om het werk in de klas te ondersteunen. Het werk van leraren, maar ook van remedial teachers, interne begeleiders, leraren van "talentenklasjes" en leraren in het buitengewoon onderwijs.


Multi
Wiebelen en friemelen : themakaarten
Authors: --- ---
ISBN: 9789492525499 9789492525567 Year: 2018 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze set vind je verschillende praktische aanpakken om het wiebelen en friemelen tijdens de kring in goede banen te leiden, en om jarigen op precies de goede manier geprikkeld te laten zijn.Wil jij een rustigere kring, waarbij er niet zo veel afleiding is omdat leerlingen onrustig zijn, beurten te lang duren en ze te veel bezig zijn met wachten? Gebruik een van de 25 strategieën die ervoor zorgen dat iedereen zich lekker voelt in de kring en zijn aandacht erbij kan houden. In deze set vind je algemene tips, ideeën om leerlingen te helpen die te weinig prikkels ervaren om erbij te blijven en praktische adviezen voor de leerlingen die last hebben van prikkels en daardoor niet kunnen opletten.Echt niet alle leerlingen vinden het leuk om de klassen rond te gaan, of om de hele klas uit volle borst te horen zingen. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren, vooral als het de hoeveelheid zintuiglijke prikkels betreft. In deze set vind je 20 slimme ideeën, waarmee zowel je onder- als overprikkelde leerling kan aangeven hoe hij zijn verjaardag het liefst wil vieren.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/wiebelen-en-friemelen-themakaarten-pica


Book
Talenten ontwikkelen in de basisschool
Author:
ISBN: 9789078765967 Year: 2008 Publisher: Leuven Cego Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aandacht creëren voor talenten van kinderen is dé nieuwe uitdaging waar het onderwijs in onze snel evoluerende maatschappij voor staat. Je ziet het begrip 'talent' dan ook regelmatig opduiken in zeer uiteenlopende betekenissen. Het lijkt een 'rage'... of is er meer aan de hand? Dit EE-Cahier geeft in enkele basisartikels achtergrond en duiding over de betekenis van het talentmodel en brengt vervolgens het verslag van verschillende praktijkverhalen: het talentenportfolio, meervoudige intelligentie, aandacht voor kunst, techniek, sport... Een variatie van grote concreet uitgewerkte acties tot kleine tips, prikkelende en uitdagende vaststellingen, getuigenissen en praktijkervaringen tonen welke verdoken rijkdom het werken aan talenten oproept, bij kinderen en bij leerkrachten. (Bron: www.cegopublishers.be)


Book
Breed evalueren
Authors: --- ---
ISBN: 9789077343241 9789077343722 9789077343739 Year: 2013 Volume: 3 Publisher: Averbode Cego Publishers & Vondel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs moet iets teweegbrengen, onderwijs moet zichtbare effecten en opbrengsten leveren. Opbrengsten die kinderen wapenen om hun weg te vinden in onze complexe maatschappij. Dat zijn al lang niet meer enkel opbrengsten in taal en rekenen, maar dat gaat veel breder. Het nieuwe competentie-ontwikkelend evalueren moet de competentie-ontwikkeling in kaart brengen en via de manier waarop er geëvalueerd wordt , bijdragen tot het doorontwikkelen van de competenties in functie van levenslang leren.

Listing 1 - 7 of 7
Sort by